• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
چهار شنبه 27 شهریور 1398
کد مطلب : 79331
+
-

ایجاد شورای تخصصی امر به‌ معروف  در گردشگری قم

جانشین ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر قم گفت: برای آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با ارزش‌های دینی و حفظ حرمت حرم کریمه اهل‌بیت(ع) شورای تخصصی امر به‌ معروف و نهی از منکر در بخش گردشگری این استان ایجاد شده است. 

«سید محمدتقی حسینی» در گفت‌وگو با ایرنا‌ بیان کرد: گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی قم است که توسعه روزافزون آن در کنار منافع بسیار،‌ آسیب‌هایی از جمله در مباحث فرهنگی و اجتماعی در پی دارد.‌ در همین زمینه شورای تخصصی امر به ‌معروف و نهی از منکر در این بخش ایجاد شده است تا با ارائه راهکارهای کارشناسی از ارزش‌های دینی و فرهنگی این شهر مقدس تا حد امکان مراقبت کند. 

وی افزود: بخشی از زائران و گردشگران وارد شده به قم به‌خصوص از سایر ملیت‌ها، در ابتدای ورود خود اطلاع دقیقی از ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر ندارند و ممکن است در مسائلی همچون رعایت حجاب،‌ اهتمام لازم را نداشته باشند.‌ بنابراین لازم است فعالان بخش گردشگری در جریان همکاری با ستاد تخصصی امر به‌ معروف و نهی از منکر، شرایط آشنایی هرچه بیشتر زائران و گردشگران گرامی با ارزش‌های اسلامی و فضای مذهبی خاص شهر مقدس قم را فراهم آورند. 

وی با اشاره به این‌که انجام فریضه امر به ‌معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است ادامه داد:‌ شایسته نیست که گردشگران در مکان‌های عمومی قم با ظاهر نامناسب و بی‌توجه به حریم پوشش اسلامی تردد کنند و به فضای فرهنگی این شهر مقدس آسیب وارد کنند. حسینی گفت:‌ انجام تبلیغات محیطی به زبان‌های مختلف، یکی از بهترین راهکارها برای آشنایی هرچه بیشتر گردشگران و زائران وارد شده به قم با فضای فرهنگی و اجتماعی این شهر مقدس است.

این خبر را به اشتراک بگذارید